زمانی که درباره بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو ( SEO ) صحبت میکنیم، اولین گزینهای که برای این کار انجام بازاریابی محتوا برای کسب و کار است. شاید در ابتدا تصور کنید تولید محتوا متنی یا تولید محتوا تصویری و ویدویی چه تاثیری میتواند در رتبه گرفتن وب سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو داشته باشید اما اگر کمی اطلاعات در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو داشته باشید، حتما دلیل این مسئله را متوجه میشوید اما اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.
امروزه کمتر کسی را پیدا میکنید که مشغول به فعالیت در یکی از کسب و کارهای آنلاین باشد اما با سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا نباشد. Search Engines Optimization یا (SEO) فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo، Binge و … به محتواهای سایتها بر اساس فاکتورهای مهم بهینه سازی رتبه میدهند که یکی از مهمترین آنها تولید محتوا است. برای آشنایی بیشتر با مفهوم سئو اینجا کلیک کنید.
« محتوا پادشاه است » این جمله بیل گیتس را همه بازاریان محتوا و دیجیتال بارها شیدهاند. محتوا مهمترین تکنیک برای بهینه سازی وب سایت است. امروزه تولید محتوا تنها به منزله تولید محتوا متنی نیست بلکه محتواهای تصویری، ویدیویی، پادکست و موشن گرافیک نیز تاثیر بسیاری در فرآیند داشتهاند. با کمک تولید محتوا ارزشمند میتوان وبسایتها را به موتورهای جستجو و مخاطبان معرفی کرد.
تولید یک محتوا متنی بدون کیفیت نمیتواند تاثیر چندانی در سئو سایت داشته باشد به همین دلیل در ابتدا باید محتوا را با استفاده از تکنیکهای سئو بهینه سازی کرد تا خزندههای موتورهای جستجو بتوانند راحتتر وب سایت شما را بررسی و در نتیجه آن را در رتبههای اول صفحه نتایج قرار دهند. استفاده از کلمات کلیدی، طول محتوا، لینک سازی، استفاده از تگهای H1 و H2 و … از جمله عواملی هستند که میتوانند به خزندههای گوگل کمک کنند.
جلب رضایت کاربران مهمترین خواسته گوگل است به همین دلیل صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید تمام تلاش خود را برای این کار کنند. تولید محتوا برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی میتواند گزینه مناسبی باشد.
چگونه یک کارشناس تولید محتوای متنی حرفهای باشیم؟
آشنایی با روشهای مختلف بهینه سازی سایت