عصر حاضر عصر داده و اطلاعات است که همین امر باعث شده تا بر اهمیت تولید محتوا روز به روز افزوده شود. تولید محتوا حرفه یا هنری است که از قلب و روح نویسنده منشا میگیرد. برای نوشتن محتوا باید بتوانیم مهارتهای مختلفی را درون خود تقویت کنیم تا به یک کارشناس تولید محتوای متنی حرفهای تبدیل شوید. حال سوال اصلی آن است که این مهارتها کداماند و از چه راهی میتوان آنها را تقویت کرد؟ ما در این مقاله سعی بر آن داشتهایم که چند مهارت مورد نیاز یک کارشناس تولید محتوای متنی که در دنیای پر تب و تاب دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز دارد را با یکدیگر مرور کنیم، در صورتی که به این حرفه علاقمند هستید، خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید.
مهارت نوشتن از اولین و مهمترین مهارت برای تولید محتوا است که قبل از هرچیزی باید به آن پرداخت. یک کارشناس تولید محتوای متنی باید دایره لغات خوبی داشته باشد و از تکرار کلمات پرهیز کند، به دستور زبان مسلط باشد و از قواعد نگارشی درست استفاده کند. شما میتوانید با خواندن کتاب و تمرین زیاد این مهارت را تقویت کنید. همچنین شرکت در کلاسها و کارگاههای چندروزه تاثیر بسیاری در تسلط بر نویسندگی دارد. نکته مهمی که در رابطه با تقویت مهارت نویسندگی وجود دارد، آن است که محتوای تولید شده باید مطابق باقوانین سئو نیز باشد.
دانستن زبان انگلیسی به شما کمک میکند تا اطلاعاتتان را در موضوعات مختلف به روز کنید. بنابراین، پیشنهاد میشود زبان انگلیسی خود را تا سطح متوسط رو به بالا تقویت کنید. همچنین دارا بودن یکی از مدارک معتبر آیلتس یا تافل علاوه بر اینکه به شما کمک میکند تا رزومه خود را قویتر کنید، تواناییهای شما را افزایش میدهد، در نتیجه شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوای متنی همیشه حرفی برای گفتن دارید.
توانایی کار کردن با موتورهای جستجو یکی دیگر از مهارتهای مورد نیاز هر کارشناس تولید محتوای متنی است. یک کارشناس محتوا برای پیدا کردن جوابهای مناسب باید بتواند از گوگل (به عنوان ابرقدرت موتورهای جستجو) سوالهای درست بپرسد.
یکی دیگر از ابزارهایی که شما را جهت تولید محتوا مناسب یاری میکند، گوگل آنالیتیکس است. بسیاری از افراد ادعا می کنند، ابزار گوگل آنالیتیکس مناسب تحلیلگران وب سایت است اما یک کارشناس تولید محتوای متنی برای اینکه بتواند یک محتوا را ارزیابی کند و بداند چه نوع محتوایی مخاطب بیشتری دارد، باید نحوه کار کردن با قسمتهای مختلف این سرویس را یاد بگیرید.
یکی از مزایای کارشناس تولید محتوای متنی، داشتن یک برنامه کاری منعطف است. شما در هر ساعت از شبانه روز میتوانید به تولید محتوا متنی بپردازد، اما بدون مهارت مدیریت زمان و یک برنامه ریزی منسجم، شما قادر نخواهید بود در این راه موفق شوید. مهارت مدیریت زمان، یکی از نیازهای حیاتی نه فقط به عنوان یک کارشناس تولید محتوای متنی، بلکه در تمام جنبههای زندگی است که ضعف در آن میتواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند.
از آنجا که یک کارشناس محتوای متنی از طرفی مشغله ذهنی زیادی دارد و از یک طرف دیگر باید متمرکز باشد، ایجاد یک لیست از فعالیتهای مهم روزانه به شما کمک میکند که هیچ فعالیتی را از قلم نیندازید. شما میتوانید لیستهای روزانه، هفتگی و ماهانه ایجاد کنید و هر زمان که یک مورد جدید به ذهنتان آمد به لیستتان اضافه کنید و اینگونه از فراموش شدن فعالیتها جلوگیری کنید.
فعالیتهای ما در طول روز از ارزش یکسانی برخوردار نیستند. اولویت بندی به ما کمک میکند تا کارهای مهم را از غیر مهم متمایز کنیم. همچنین با کمک اولویت بندی، یک کارشناس تولید محتوای متنی میتواند تقدم و تاخر را با توجه به فوری یا غیر فوری بودن بین مقالهها رعایت کند.
هدف گذاری در زندگی و کار به ما یک دید کلی میدهد و مسیرمان را واضحتر میکند و مهمتر از همه به ما توانایی نه گفتن و یا به تعویق انداختن برنامههای غیرضروری را میدهد. یک کارشناس تولید محتوای متنی با هدف گذاری منطقی میتواند به مرور زمان سرعت و کیفیت تولید محتوای خود را بالا ببرد.
ما در این مقاله سعی کردیم به اصلیترین نکات کاربردی و مورد نیاز یک کارشناس تولید محتوای متنی بپردازیم. اگر شما هم پیشنهاد و تجربه ای دارید، میتوانید در بخش نظرات یادداشت کنید.
چگونه یک کارشناس تولید محتوای متنی حرفهای باشیم؟
آشنایی با روشهای مختلف بهینه سازی سایت